Sexting και οι πιθανές συνέπειές του

Sexting
«Sexting είναι η ανταλλαγή φωτογραφιών και μηνυμάτων με κυρίως σεξουαλικό περιεχόμενο χρησιμοποιώντας κινητό τηλέφωνο ή άλλες ηλεκτρονικές συσκευές, όπως για παράδειγμα σε έναν ηλεκτρονικό υπολογιστή. Η λέξη έγινε ιδιαιτέρως δημοφιλής τον 21ο αιώνα και προέρχεται από το "sex" (σεξ) και το "texting" (στέλνω μήνυμα σε κάποιον). Τον Αύγουστο του 2012, η λέξη συμπεριλήφθηκε στο λεξικό Merriam-Webster's Collegiate Dictionary» μας πληροφορεί η wikipedia, ενώ το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου αναλύει το φαινόμενο περισσότερο:

«Το sexting είναι η ανταλλαγή σεξουαλικών μηνυμάτων ή γυμνών φωτογραφιών µέσω διαδικτύου ή µέσω κινητών τηλεφώνων. Τα μηνύματα αυτά μπορεί να σταλούν σε ένα µόνο άτομο ή σε πλήθος ατόμων ενώ οι πιο κοινοί διαδικτυακοί τόποι όπου μπορεί να λάβουν χώρα τέτοια φαινόμενα είναι τα κοινωνικά δίκτυα και µέσω κινητών τηλεφώνων.

Πολλοί νομίζουν ότι μία τέτοια πρακτική είναι φυσιολογική στο πλαίσιο μιας σχέσης... έχεις αναρωτηθεί όμως τις συνέπειες; Τι μπορεί να συμβεί στη συνέχεια; Η αλήθεια είναι ότι το sexting μπορεί να σου δημιουργήσει πολλά προβλήματα µε το σχολείο, τους φίλους, τους συμμαθητές, τους γονείς, τον νόμο ή και στη δουλειά που θα κάνεις στο μέλλον!

Επίσης, μπορεί να σου δημιουργήσει πρόβλημα και δυσκολίες ακόμα και στα συναισθήματά σου και στον τρόπο που βλέπεις τον εαυτό σου. Τις περισσότερες φορές το sexting είναι ηθελημένο. Η διανομή γυμνών ή ημίγυμνων φωτογραφιών γίνεται "της μόδας" οπότε μπορεί να πιεστείς κοινωνικά να κάνεις το ίδιο χωρίς ίσως να το θέλεις πραγματικά.

Έχεις σκεφτεί όμως τι γίνεται στην περίπτωση που το κινητό τηλέφωνο στο οποίο έχεις αποθηκεύσει τέτοιες φωτογραφίες κλαπεί; Ας αναρωτηθείς.. εάν χωρίσω µε το αγόρι µου ή το κορίτσι µου τι θα γίνουν οι φωτογραφίες που έχω στείλει;

Η γνωστοποίηση σε τρίτους μηνυμάτων ή φωτογραφιών σεξουαλικού περιεχομένου που αφορούν σε ανήλικους είναι µια πολύ σοβαρή συμπεριφορά που μπορεί, κατά περίπτωση, να υπαχθεί στη νομοθεσία που απαγορεύει τη συλλογή και επεξεργασία ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων (Ν. 2472/1997) ή ακόμη και να συνιστά αδίκημα σχετικό µε παιδική πορνογραφία (άρθρο 348 Α ΠΚ).

Άρα το φαινόμενο του sexting μπορεί να σε οδηγήσει στον Εισαγγελέα! Οτιδήποτε μοιράζομαι στο διαδίκτυο ή µέσω κινητών τηλεφώνων δεν ξέρω ΠΟΤΕ που μπορεί να καταλήξει καθώς είναι άμεσα διαθέσιμο σε πλήθος ατόμων που μπορεί να το αποθηκεύσουν! Θυμάμαι πάντα ότι οτιδήποτε ανεβαίνει στο διαδίκτυο φεύγει από το δικό µου έλεγχο!

Συμβουλές για να παραμείνεις ασφαλής:

➺ Προσέχω τις ρυθμίσεις απορρήτου στα κοινωνικά δίκτυα.

➺ Οι φίλοι των φίλων µου στο διαδίκτυο είναι πραγματικοί µου φίλοι; Επιλέγω ποιους κάνω φίλους στο διαδίκτυο! Εάν έχω πολλούς φίλους στο διαδίκτυο δε σημαίνει ότι είμαι διάσημος!

➺ Σκέφτομαι πριν ποστάρω, μοιραστώ προσωπικό περιεχόμενο δικό µου ή κάποιου άλλου στο διαδίκτυο.

➺ Εάν δω ή µου σταλούν τέτοιες φωτογραφίες που απεικονίζουν κάποιον άλλον, φίλο ή γνωστό απευθύνομαι πάντα σε κάποιον ενήλικα που εμπιστεύομαι. Σε καμία περίπτωση δεν προωθώ κι εγώ τέτοιες φωτογραφίες γιατί έτσι μπορεί να αντιμετωπίσω τις συνέπειες του νόμου.

➺ ∆εν στέλνω και δεν αποθηκεύω φωτογραφίες µου στο διαδίκτυο ή στο κινητό µου τηλέφωνο που δεν θα ήθελα να δουν οι συμμαθητές µου, οι γονείς µου, οι καθηγητές µου ή οι µελλοντικοί µου φίλοι και συνάδελφοι.»

Σχόλια