Η SafeLine μας προτείνει οκτώ (8) τρόπους για να μείνουμε (στο μέτρο του εφικτού) προστατευμένοι από οικονομικές απάτες στο διαδίκτυο. Το κείμενο στην επίσημη ιστοσελίδα της αναφέρει...
Αν και δεν μπορείτε πάντα να αποτρέψετε την απάτη, μπορείτε να λάβετε μέτρα για να προστατεύσετε τα προσωπικά σας στοιχεία και να περιορίσετε την έκθεσή σας σε οικονομικές απάτες και κλοπή ταυτότητας:
1. Προστατέψτε τις διαδικτυακές σας πληροφορίες. Διατηρήστε το λογισμικό ασφαλείας του υπολογιστή σας ενημερωμένο και αποφύγετε την εισαγωγή προσωπικών πληροφοριών (όπως οικονομικές πληροφορίες και διαπιστευτήρια σύνδεσης) σε δημόσιους υπολογιστές, οι οποίοι ενδέχεται να περιέχουν λογισμικό που καταγράφει κωδικούς πρόσβασης ή άλλες πληροφορίες που εισάγετε. Σιγουρευτείτε ότι αναγράφεται το HTTPS στην αρχή μίας διεύθυνσης URL σε έναν ιστότοπο με τον οποίο θα συνδέεστε σε έναν λογαριασμό ή θα ανταλλάσσετε δεδομένα, όπως τραπεζικές συναλλαγές ή παραγγελίες αντικειμένων στο διαδίκτυο.
2. Παρακολουθήστε τους λογαριασμούς σας. Συνιστάται να συνδέεστε στον λογαριασμό σας καθημερινά μέσω ηλεκτρονικής τραπεζικής ή μιας εφαρμογής mobile banking που σας επιτρέπει να παρακολουθείτε τα υπόλοιπα και τη δραστηριότητα του λογαριασμού σας και διασφαλίζει ότι θα ενημερώνεστε άμεσα για μη εξουσιοδοτημένες συναλλαγές.
3. Εξακρίβωση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για επιχειρήσεις. Λάβετε υπόψη τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που σημειώνουν αλλαγές στα οικονομικά δεδομένα, συνημμένα, συνδέσμους, ασυνήθιστο περιεχόμενο και αιτήματα. Επικυρώστε αλλαγές στα οικονομικά δεδομένα τηλεφωνικά με μια αξιόπιστη επαφή!
4. Καταστρέψτε τα ευαίσθητα έγγραφα. Διατηρήστε τραπεζικά αρχεία όπως ATM, δελτία κατάθεσης και επιταγές που καταθέτετε μέσω του mobile banking μέχρι να τα συμφωνήσετε με το μηνιαίο αντίγραφο κίνησης και, στη συνέχεια, καταστρέψτε το έγγραφο. Αποθηκεύστε τις μηνιαίες καταστάσεις ελέγχου και ταμιευτηρίου με ασφάλεια μέχρι να υποβάλετε τους φόρους σας και, στη συνέχεια, καταστρέψτε τα εγγραφα, εκτός εάν χρειάζεται για να αποδειχθεί η έκπτωση στη φορολογική σας δήλωση. Ακόμα καλύτερα, εγγραφείτε στο eStatements για να έχετε πρόσβαση σε δηλώσεις online, οποτεδήποτε, οπουδήποτε.
5. Ελέγξτε την πιστωτική σας αναφορά. Ελέγξτε τις πιστωτικές αναφορές σας για τυχόν ύποπτη δραστηριότητα, όπως λογαριασμούς που δεν ανοίξατε.
6. Σκεφτείτε διπλά πριν μοιραστείτε πληροφορίες σας. Να είστε προσεκτικοί με κλήσεις ή email που ζητούν ευαίσθητες πληροφορίες. Ποτέ μην δίνετε προσωπικές πληροφορίες, εκτός εάν γνωρίζετε ότι είναι αξιόπιστη και επαληθευμένη πηγή. Χρησιμοποιώντας δόλια μηνύματα που φαίνεται να προέρχονται από αξιόπιστες πηγές, ένας απατεώνας θα μπορούσε να προσπαθήσει να λάβει τα προσωπικά σας στοιχεία. Αυτό ονομάζεται phishing και είναι ένα από τα πιο σημαντικά ζητήματα απάτης στο διαδίκτυο και συχνά γίνεται μέσω email, μηνυμάτων κειμένου ή τηλεφωνικών κλήσεων.
7. Φιλτράρετε τις τηλεφωνικές σας κλήσεις. Για να περιορίσετε την πλημμύρα των ανεπιθύμητων κλήσεων, εισαγάγετε όλες τις αξιόπιστες επαφές σας στο smartphone σας. Με αυτόν τον τρόπο, όταν χτυπήσει το τηλέφωνο, το αναγνωριστικό καλούντος θα σας ενημερώσει εάν είναι γνωστή επαφή. Μην απαντήσετε εάν δεν γνωρίζετε τους καλούντες. Αν είναι απαραίτητο να επικοινωνήσουν μαζί σας, θα αφήσουν ένα μήνυμα.
8. Αναφέρετε ύποπτη δραστηριότητα. Εάν πιστεύετε ότι είστε θύμα κλοπής ταυτότητας ή ότι κάποιος μπορεί να έχει πρόσβαση στους λογαριασμούς σας, κάντε καταγγελία στην Γραμμή Παράνομου Διαδικτυακού Περιεχομένου Safeline.gr.
Αν και δεν μπορείτε πάντα να αποτρέψετε την απάτη, μπορείτε να λάβετε μέτρα για να προστατεύσετε τα προσωπικά σας στοιχεία και να περιορίσετε την έκθεσή σας σε οικονομικές απάτες και κλοπή ταυτότητας:
1. Προστατέψτε τις διαδικτυακές σας πληροφορίες. Διατηρήστε το λογισμικό ασφαλείας του υπολογιστή σας ενημερωμένο και αποφύγετε την εισαγωγή προσωπικών πληροφοριών (όπως οικονομικές πληροφορίες και διαπιστευτήρια σύνδεσης) σε δημόσιους υπολογιστές, οι οποίοι ενδέχεται να περιέχουν λογισμικό που καταγράφει κωδικούς πρόσβασης ή άλλες πληροφορίες που εισάγετε. Σιγουρευτείτε ότι αναγράφεται το HTTPS στην αρχή μίας διεύθυνσης URL σε έναν ιστότοπο με τον οποίο θα συνδέεστε σε έναν λογαριασμό ή θα ανταλλάσσετε δεδομένα, όπως τραπεζικές συναλλαγές ή παραγγελίες αντικειμένων στο διαδίκτυο.
2. Παρακολουθήστε τους λογαριασμούς σας. Συνιστάται να συνδέεστε στον λογαριασμό σας καθημερινά μέσω ηλεκτρονικής τραπεζικής ή μιας εφαρμογής mobile banking που σας επιτρέπει να παρακολουθείτε τα υπόλοιπα και τη δραστηριότητα του λογαριασμού σας και διασφαλίζει ότι θα ενημερώνεστε άμεσα για μη εξουσιοδοτημένες συναλλαγές.
3. Εξακρίβωση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για επιχειρήσεις. Λάβετε υπόψη τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που σημειώνουν αλλαγές στα οικονομικά δεδομένα, συνημμένα, συνδέσμους, ασυνήθιστο περιεχόμενο και αιτήματα. Επικυρώστε αλλαγές στα οικονομικά δεδομένα τηλεφωνικά με μια αξιόπιστη επαφή!
4. Καταστρέψτε τα ευαίσθητα έγγραφα. Διατηρήστε τραπεζικά αρχεία όπως ATM, δελτία κατάθεσης και επιταγές που καταθέτετε μέσω του mobile banking μέχρι να τα συμφωνήσετε με το μηνιαίο αντίγραφο κίνησης και, στη συνέχεια, καταστρέψτε το έγγραφο. Αποθηκεύστε τις μηνιαίες καταστάσεις ελέγχου και ταμιευτηρίου με ασφάλεια μέχρι να υποβάλετε τους φόρους σας και, στη συνέχεια, καταστρέψτε τα εγγραφα, εκτός εάν χρειάζεται για να αποδειχθεί η έκπτωση στη φορολογική σας δήλωση. Ακόμα καλύτερα, εγγραφείτε στο eStatements για να έχετε πρόσβαση σε δηλώσεις online, οποτεδήποτε, οπουδήποτε.
5. Ελέγξτε την πιστωτική σας αναφορά. Ελέγξτε τις πιστωτικές αναφορές σας για τυχόν ύποπτη δραστηριότητα, όπως λογαριασμούς που δεν ανοίξατε.
6. Σκεφτείτε διπλά πριν μοιραστείτε πληροφορίες σας. Να είστε προσεκτικοί με κλήσεις ή email που ζητούν ευαίσθητες πληροφορίες. Ποτέ μην δίνετε προσωπικές πληροφορίες, εκτός εάν γνωρίζετε ότι είναι αξιόπιστη και επαληθευμένη πηγή. Χρησιμοποιώντας δόλια μηνύματα που φαίνεται να προέρχονται από αξιόπιστες πηγές, ένας απατεώνας θα μπορούσε να προσπαθήσει να λάβει τα προσωπικά σας στοιχεία. Αυτό ονομάζεται phishing και είναι ένα από τα πιο σημαντικά ζητήματα απάτης στο διαδίκτυο και συχνά γίνεται μέσω email, μηνυμάτων κειμένου ή τηλεφωνικών κλήσεων.
7. Φιλτράρετε τις τηλεφωνικές σας κλήσεις. Για να περιορίσετε την πλημμύρα των ανεπιθύμητων κλήσεων, εισαγάγετε όλες τις αξιόπιστες επαφές σας στο smartphone σας. Με αυτόν τον τρόπο, όταν χτυπήσει το τηλέφωνο, το αναγνωριστικό καλούντος θα σας ενημερώσει εάν είναι γνωστή επαφή. Μην απαντήσετε εάν δεν γνωρίζετε τους καλούντες. Αν είναι απαραίτητο να επικοινωνήσουν μαζί σας, θα αφήσουν ένα μήνυμα.
8. Αναφέρετε ύποπτη δραστηριότητα. Εάν πιστεύετε ότι είστε θύμα κλοπής ταυτότητας ή ότι κάποιος μπορεί να έχει πρόσβαση στους λογαριασμούς σας, κάντε καταγγελία στην Γραμμή Παράνομου Διαδικτυακού Περιεχομένου Safeline.gr.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου