Στα €266 εκατ. οι online αγορές από super market το 2022

Αυξημένη κατά 5% είναι η αξία των ηλεκτρονικών αγορών από super market το περασμένο έτος (2022). Μέσω κινητών τηλεφώνων (smartphones) και tablets κάνουν κυρίως τις αγορές τους οι Έλληνες. Αυτό προκύπτει από σχετική έρευνα της «Convert Group», την οποία παρουσίασε -μέσω της επίσημης ιστοσελίδας του- ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πληροφορικής & Επικοινωνιών Ελλάδας (ΣΕΠΕ).

Αναλυτικά το κείμενο:

Ανοδικά, αν και όχι με τον έντονο αναπτυξιακό ρυθμό των προηγούμενων ετών της πανδημικής έξαρσης, κινήθηκαν οι αγορές από τα ελληνικά online super market το 2022. Ο κλάδος είδε την περασμένη χρονιά άνοδο 5% στην αξία των online πωλήσεων συγκριτικά με το 2021.

H συνολική αξία των αγορών από τα online super market άγγιξε τα €266 εκατ. σε τιμές λιανικής, συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ. Σε αυτόν τον τζίρο, ωστόσο, όπως εξηγεί η Convert Group, που δημοσιοποίησε τα σχετικά στοιχεία, δεν περιλαμβάνονται οι Q-Commerce εταιρείες (Box, eFood Market, Instashop, Pop Market, Rabbit & Wolt), που κερδίζουν συνεχώς μερίδιο στην Ελληνική αγορά.

Η μεγαλύτερη ανάπτυξη στον κλάδο σημειώθηκε στο 3ο τρίμηνο του 2022 με 18% αύξηση πωλήσεων και στο 4ο τρίμηνο με 10% έναντι του 2021. Σύμφωνα με την ετήσια μελέτη της Convert Group, το 2022, ο μέσος καταναλωτής αγόρασε 34,3 προϊόντα σε κάθε παραγγελία του, ξοδεύοντας €78 συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ.

Τα 12,6 από αυτά τα προϊόντα ανήκαν στην κατηγορία των Φρέσκων Τροφίμων. Μάλιστα, ο πληθωρισμός επηρεάζει εμφανώς τα καταναλωτικά καλάθια, καθώς καταγράφονται +7% αυξήσεις στην μέση τιμή τεμαχίου.

Η μείωση που καταγράφεται στον αριθμό των προϊόντων, που περιλαμβάνονται σε κάθε παραγγελία μαζί με την ταυτόχρονη αύξηση των συνολικών παραγγελιών, επιβεβαιώνει, πλέον, την τάση των καταναλωτών για διεκπεραίωση μικρότερων, αλλά και συχνότερων παραγγελιών από το online κανάλι”, τονίζει η εταιρεία.

Προτιμούν το smartphone

Σε αντίθεση με την εποχή των αυστηρών lockdowns, πλέον, οι Έλληνες προτιμούν το smartphone και το tablet για τις online αγορές από τα super market.

Για την ακρίβεια, παρατηρείται η επανεμφάνιση των mobile & tablet συσκευών, που στις προτιμήσεις των καταναλωτών πλέον συγκεντρώνουν το 48% των παραγγελιών έναντι των desktops & laptops, οι οποίες κυριάρχησαν και το 2022 με το 52% των παραγγελιών.

Επιπροσθέτως, η Δευτέρα εξακολουθεί να αποτελεί την πιο δημοφιλή ημέρα για την διεξαγωγή των παραγγελιών, με τις ώρες 09:00-12:00 το πρωί να συγκεντρώνουν τις περισσότερες αγορές στο online κανάλι.

Στα marketing κανάλια, το 45% της αξίας των παραγγελιών προήλθε από direct επισκέψεις στα online super market (σ.σ. οι καταναλωτές πληκτρολογούν απ’ ευθείας την ηλ. διεύθυνση του site ή την έχουν αποθηκεύσει στους σελιδοδείκτες τους), σημειώνοντας μια αύξηση 6 ποσοστιαίων μονάδων συγκριτικά με το 2021.

Επιβεβαιώνεται με αυτόν τον τρόπο η σταθερή προτίμηση των καταναλωτών προς συγκεκριμένες αλυσίδες super market. Ταυτόχρονα, στην παρούσα έρευνα, καταγράφεται μια συνολική μείωση 5 ποσοστιαίων μονάδων συγκριτικά με το προηγούμενο έτος στις παραγγελίες που προήλθαν από διαφημίσεις Google (21%), αλλά και οργανικά αποτελέσματα (19%).

Σημαντικές εκπτώσεις

Από τα ίδια στοιχεία προκύπτει ότι ο κλάδος των online super market συνεχίζει να καταγράφει σημαντικές εκπτώσεις και το 2022: τα προϊόντα πωλήθηκαν online με κατά μέσο όρο 35% έκπτωση επί της προτεινόμενης λιανικής τιμής των κατασκευαστών.

Όσον αφορά στις κατηγορίες online αγορών, που αυξήθηκαν σε αξία (€), το διάστημα που μελετά η ετήσια έρευνα, σημειώνονται οι εξής μεταβολές:

+20% σε προϊόντα για κατοικίδια
+9% σε χαρτικά και είδη καθαρισμού
+7% σε προϊόντα αρτοποιίας
+6% σε ποτά και αναψυκτικά
+4% σε χαρτικά και είδη καθαρισμού
+4% σε προϊόντα περιποίησης και τρόφιμα για βρέφη και παιδιά
+3% σε φρέσκα τρόφιμα και
+2% σε κατεψυγμένα τρόφιμα.

Σχόλια