Ανησυχητικά ποσοστά διαδικτυακής σεξουαλικής κακοποίησης / αποπλάνησης, διαδικτυακού εκφοβισμού και υπερβολικής ενασχόλησης στην Δευτεροβάθμια εκπαίδευση δείχνει έρευνα σε 4.400 εκπαιδευτικούς. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας στην Δευτεροβάθμια εκπαίδευση:
➢ 9% των εκπαιδευτικών έχει αντιληφθεί ότι κάποιος μαθητής/τρια έχει πέσει θύμα διαδικτυακής παρενόχλησης / αποπλάνησης
➢ 6% ότι κάποιος μαθητής/τρια έχει πέσει θύμα διαδικτυακής σεξουαλικής κακοποίησης (δηλαδή ότι απεικονίζεται σε εικόνες ή βίντεο σεξουαλικού περιεχομένου)
➢ 43% ότι κάποιος μαθητής/τρια συνομιλεί με αγνώστους στο διαδίκτυο
➢ 26% έχει αντιληφθεί περιστατικό διαδικτυακού εκφοβισμού εντός του σχολείου
Όσον αφορά στην υπερβολική ενασχόληση το 65% των εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και το 47% της Πρωτοβάθμιας έχει εντοπίσει μαθητή/τρια που αντιμετωπίζει πρόβλημα κάποιου βαθμού.
Σχεδόν οι μισοί εκπαιδευτικοί δυσκολεύονται να διαχειριστούν δύσκολες καταστάσεις που απορρέουν από τη χρήση του διαδικτύου από τους μαθητές τους όπως είναι η διαδικτυακή σεξουαλική παρενόχληση/αποπλάνηση ή κακοποίηση, η υπερβολική ενασχόληση και ο διαδικτυακός εκφοβισμός.
Η έρευνα διενεργήθηκε με την μορφή ανώνυμου online ερωτηματολογίου από τον Δεκέμβριο του 2022 μέχρι τον Ιανουάριο του 2023.
Πραγματοποιήθηκε από το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου του Ιδρύματος Τεχνολογίας και Έρευνας σε συνεργασία με το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων που διοικείται από το Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων «Διόφαντος» και συμμετείχαν 4.400 εκπαιδευτικοί από ολόκληρη την χώρα και από όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες.
➢ 9% των εκπαιδευτικών έχει αντιληφθεί ότι κάποιος μαθητής/τρια έχει πέσει θύμα διαδικτυακής παρενόχλησης / αποπλάνησης
➢ 6% ότι κάποιος μαθητής/τρια έχει πέσει θύμα διαδικτυακής σεξουαλικής κακοποίησης (δηλαδή ότι απεικονίζεται σε εικόνες ή βίντεο σεξουαλικού περιεχομένου)
➢ 43% ότι κάποιος μαθητής/τρια συνομιλεί με αγνώστους στο διαδίκτυο
➢ 26% έχει αντιληφθεί περιστατικό διαδικτυακού εκφοβισμού εντός του σχολείου
Όσον αφορά στην υπερβολική ενασχόληση το 65% των εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και το 47% της Πρωτοβάθμιας έχει εντοπίσει μαθητή/τρια που αντιμετωπίζει πρόβλημα κάποιου βαθμού.
Σχεδόν οι μισοί εκπαιδευτικοί δυσκολεύονται να διαχειριστούν δύσκολες καταστάσεις που απορρέουν από τη χρήση του διαδικτύου από τους μαθητές τους όπως είναι η διαδικτυακή σεξουαλική παρενόχληση/αποπλάνηση ή κακοποίηση, η υπερβολική ενασχόληση και ο διαδικτυακός εκφοβισμός.
Η έρευνα διενεργήθηκε με την μορφή ανώνυμου online ερωτηματολογίου από τον Δεκέμβριο του 2022 μέχρι τον Ιανουάριο του 2023.
Πραγματοποιήθηκε από το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου του Ιδρύματος Τεχνολογίας και Έρευνας σε συνεργασία με το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων που διοικείται από το Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων «Διόφαντος» και συμμετείχαν 4.400 εκπαιδευτικοί από ολόκληρη την χώρα και από όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου